søndag den 9. februar 2014

4. træningsuge

Jeg sidder herhjemme, og det er søndag eftermiddag. Jeg har ondt i mit bøjede ribben, og oveni har jeg også erhvervet mig et lille hold i venstre side af nakken, der trækker helt ned i den store rygmuskel i venstre side. Jeg har ondt af mig selv, og det trækker i den grad mit humør ned.

Denne uges løbetræning er gået godt. Jeg startede med mandag at skulle løbe 11 km. Jeg fejlbedømte dog rutens længde, så jeg fik løbet 13 km. Selve turen var god omend jeg godt kunne mærke, at jeg var godt træt i benene, da jeg kom hjem.

Ugens intervaltræning blev løbet onsdag, hvor jeg havde taget løbetøj med på arbejde. Da jeg fik fri kl. 16.30 kunne jeg lige nå min træning, inden jeg skulle hen på Mathias gymnasium og se KG's musical for 2. dag i træk. Jeg valgte at løbe i Søndermarken, der ligger tæt på arbejde. Det var en fejl, da de fleste af stierne var fuldstændig belagt med is og dermed vanvittig glatte. Så da min 3 km opvarmning var gennemført, fortsatte jeg træningen udenfor Søndermarken. Intervaltræningen skulle have været 10 x 1 min intenst løb m. 30 sek pause imellem. Med smerten i mit ribben er det bare ikke en mulighed lige nu. Så det blev til mange små højintense intervaller, hvor pulsen lå omkring 160 med gå-pause i ca. 10-15 sek til pulsen var nået ned på ca. 135. Træningen sluttede af med 2-3 km nedjog. Og selvom jeg så ikke kunne leve op til dagens program, var det med en god fornemmelse af at have ydet mit bedste, at jeg sluttede træningen.

Lørdag er egentlig ugens 3. løbedag, men igår skulle vi have gæster kl. 14, så med madlavning og klargøring måtte jeg sande, at jeg ikke havde tid nok til rådighed til løbeturen.

Den blev i stedet løbet i dag, hvor solen så småt tittede frem og vejret viste sig fra sin milde side. Træningspasset var på 9 km i N2. Jeg fik overtalt Lars til at tage med på turen. Han på cykel. Det var rigtig hyggeligt at være sammen, og at have ham med, var helt klart med til at jeg udholdt og gennemførte træningen. Det er så nedtrykkende, at det gør ondt hver gang, jeg trækker vejret. Turen føltes tung. Glæden ved, trods tunghed og smerte, at have gennemført træningen er heldigvis tilstede, da vi kommer hjem.

Alt i alt en god løbeuge. Ugens km - 30 - er fordelt således:
Mandag: 13 km N2
Onsdag: 3 km N2 opvarmning, 2 km interval, og 3 km nedjog
Søndag: 9 km N2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar