søndag den 23. februar 2014

6. træningsuge - En fortrøstningsfuld uge

Startede ud med at løbe en dejlig tur mandag morgen. Skulle først møde på arbejde kl. 09.00, så jeg havde fin tid til at komme ud at løbe en. Fik løbet i langsomt N3 - men en gennemsnitspuls på 146.

Mit bøjede ribben er i fortsat bedring. Min ryg har jeg ikke mærket noget til siden sidste søndag, så alt i alt, er den gamle kone ligeså god som ny igen.

Så alle muligheder for at træne mine sædvanlige 3 gange i løbet af ugen har været til stede.

Onsdag fravalgte jeg løbetræning. Torsdag er kor dag, så heller ingen løb dér. Fredag skulle jeg være alene hjemme, så da jeg kom hjem fra arbejde, var jeg indstillet på at komme ud. Men inden jeg fik set mig om, havde jeg i dén grad foretaget en overspringshandling med at sidde og læse min bog færdig, lave aftensmad, hvorefter kl. var 20.00, og det var X-faktor-tid.

Lørdag formiddag fik jeg overtalt Mathias til at tage med ud at løbe. Min plan var at løbe omkring 10 km i N2. Mathias ville gerne, om vi kunne løbe lidt mindre. Så jeg ændrede rute til én, jeg mente var 8,5 km. Vores tempo var imidlertid højere hele turen igennem. Distancen var også længere, end jeg huskede (jeg har jo efterhånden fundet en del forskellige ture, jeg løber, og det er åbenbart sværere at huske rutens km, end at huske selve ruten) :-)

Mathias og jeg løb altså i langsomt N3 i hele 10 km, hvorefter vi gik ned i tempo og løb i N1/N2 i de sidste 1,4 km.

Ugens km blev derfor:
Mandag: 7 km
Lørdag: 11,4 km

Den kommende uge forventer jeg at være helt tilbage i træningsprogrammet igen!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar